Re: Dziwne przycinki, o co może chodzić?

Autor: maestro_01 <maestro)01nospam_at_poczta.fm>
Data: Mon 08 Jun 2009 - 13:06:39 MET DST

> 1 Jeżeli masz słaby wentylator na procku i słabe chłodzenie to to bios
> automatycznie obniża taktowanie procesora
>
> sprawdź to w biosie. Daje to natychmiastowe spowolnienie pracy komputera.
> tak jest na tej płycie.

hmmm przejrzalem caly bios i nie natrafilem na taka opcje

> Przyczyną może też być problem z pastą przewodzącą.

raczej nie

> 2 To że procesor Jest EB czyli mamożliwość taktowania 800MZ wcale nie
> jest pewne ,że tak jest taktowny ,dokładnie sprawdż jake są ustawienia.

ustawienia mam manualne i sprawdzaja sie z tym co pokazuje cpu-z

> 3 Te płyty /przynajmniej ich część/ miały bardzo poważną wadę wykonawczą.
> Producent tych płyt /ABIT/ otrzymał wadliwie
>
> kondensatory elektrolityczne ,te które są przy procesorze jest ich tam 10
> lub 12 obecnie nie pamiętam .Obejrzyj je dokładnie jeżeli są "napuchnięte"

naczytalem sie juz w googlach o tej przypadlosci, na szczescie w mojej
plycie tylko dwa pierwsze kondensatory sa wypukle ale niezwykle delikatnie
ledwie mozna dostrzec wypuklosc

> to masz problem. Jednak da się to naprawić nawet niezbyt biegły w
> lutowaniu może je spokojnie wymienić
>
> /było to robione wiele razy nawet w warunkach domowych/.

wiem, robilem tez kilka razy takie sztuki i zawsze z powodzeniem

> No a tak wogóle z to z tego komputera na XP drzutowca nie zrobisz .

niby tak, ale pamietam jak kiedys mialem 800EB na plycie Asusa ale chyba z
chipsetem nForce2 i chodzilo to naprawde duzo lepiej.

> U nie chodził na takim zestawie ME i był naprawdę szybki.

z uwagi an rozne duperele softwareowe nie chce juz bawic sie w ME czy w
emulatory