Re: Czas pracy dysków

Autor: Artur M. Piwko <milusi.pysiaczek_at_buziaczek.pl>
Data: Sun 24 May 2009 - 23:21:38 MET DST

In the darkest hour on Sun, 24 May 2009 13:18:37 +0200,
Osadnik <osadnik.www@wp.pl> screamed:

> nie tyle co backup co brak głupawki przeinstalowywania systemie i
> kopiowania wszystkiego w pospiechu bo dysk musi iść na gwarancje.
>
> Jak często awarii ulegają całe macierze RAID a jak często pojedyncze
> dyski...

Dla mnie istotną rzeczą jest możliwość powrotu do stanu sprzed pewnych
zmian. Do momentu ustabilizowania się btrfs, wtedy zmiany cofnąć będę
mógł dużo łatwiej

> Pamiętanie o backupie sie nie sprawdza w moim wydaniu. a automatyczne
> włączanie sie backupu doprowadza do szału kiedy akurat cos robimy.
> komputera nie bede zostawiał na noc by sie backup zrobił. niech sie robi
> samodzielnie przecież po pierwszym zbackupowaniu ilość danych
> zmieniajÄ…cych siÄ™ bedzie niewielka. A program taki jak cobian backup
> musi wszystko przeliczyć na nowo no i program nie dobiera sie do skóry
> plikom systemowym aktualnie używanym.
>
> możesz jakieś szczegóły dać odnośnie tego "1+1 rsync"

To w zasadzie żadna filozofia. Jeden dysk z danymi online i drugi
podpinany od czasu do czasu do wykonania synchronizacji danych. W
przypadku Windows zamiast rsynca można użyć całkiem znośnego robocopy
(przynajmniej w przypadku Visty).

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 23:17:59 user up 12082 days, 11:12,  1 user, load average: 0.97, 0.50, 0.84 ]