Re: Czas pracy dysk贸w

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Mon 25 May 2009 - 07:41:10 MET DST

Artur M. Piwko pisze:
> In the darkest hour on Sun, 24 May 2009 13:18:37 +0200,
> Osadnik <osadnik.www@wp.pl> screamed:

> Dla mnie istotn膮 rzecz膮 jest mo偶liwo艣膰 powrotu do stanu sprzed pewnych
> zmian. Do momentu ustabilizowania si臋 btrfs, wtedy zmiany cofn膮膰 b臋d臋
> m贸g艂 du偶o 艂atwiej

Dane nad kt贸rymi pracuje wtedy tez odlec膮. Dopuszczam tylko jednodniowe
zmiany.

> To w zasadzie 偶adna filozofia. Jeden dysk z danymi online i drugi
> podpinany od czasu do czasu do wykonania synchronizacji danych.

1. trzeba o tym pami臋ta膰, nie po to wynaleziono komputery by trzeba by艂o
o tym pami臋ta膰.
2. Pod艂膮czenie, rozkr臋canie wszystkiego i przechowywanie dysku kilka
element贸w kt贸re poprawiaj膮 humor ka偶dego dnia. zw艂aszcza ze przy 640GB
aplikacje robi膮ce backup pracuj膮 OKROPNIE wolno bo jak maja zrobi膰 kopie
r贸偶nicow膮 to musz膮 sprawdzi膰 WSZYSTKIE pliki a to troch臋 trwa.

Przez jaki艣 czas mia艂em RAID1, dysk jeden pad艂 i co? i dalej gra艂o.
awarie typu pal膮cy sie zasilacz czy przepi臋cia od piorun贸w s膮 znacznie
rzadsze ni偶 badsectory i podobne (przy najmniej u mnie gdzie dyski
wymieni艂em 4 razy w ci膮gu 3 lat.