Re: Sapphire Radeon Toxic HD4850 - zmiana chłodzenia

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 24 May 2009 - 00:31:44 MET DST

Nazgul pisze:
> Od pewnego czasu posiadam kartę jak w tytule postu jednakże doszedłem do
> wniosku, że chłodziarkę Zalmana (VF900 bodaj) jaką otrzymałem w
> fabrycznym zestawie należało by zamienić na coś lepszego - Po pierwsze
> dlatego, że Zalman ten dość głośno szumi a po drugie i ważniejsze - w
> max stresie temperatura pamięci dochodzi mi do niemal 100 st. co uważam
> za niezbyt normalne i gdyby nie to pewnie sam szum do ingerencji by mnie
> [...]
Arcica TwinTurbo montowałem zamiast domyślnego chłodzenia (te "tunelowe"
z wentylatorem odśrodkowym na końcu, z wydmuchem na zewnątrz obudowy). W
trybach 3D temperatura spadła z ~10st w dół, hałas z "przeraźliwego
wycia" zamienił się na "znośny szum". Ale nie mam porównania do Zalmana
(który w mojej opinii niestety jest tylko wybajerzonym świecidełkiem,
hałasującym i z marną sprawnością nieadekwatną do zamieszania/ceny, więc
też nie powinno być gorzej po zmianie na AC)

Obecnie z utęsknieniem czekam na Arcica dla 4870x2 :) Ma być pod koniec
maja, ciekawe kiedy w PL...