Re: Dysk zewnętrzny - z jakim interfejsem wybrać?

Autor: Latet <latet_at_mxxxx.pl>
Data: Sun 24 May 2009 - 00:36:41 MET DST

> Opinie uzytkowników na stronach sklepów dotyczące WD. Klopoty z wpięciem
> kabelka eSATA, utrata połaczenia, obniżanie transferu, itp... Dlatego się
> waham.

Obniżanie transferu? Może w stosunku do SATA (jest minimalne i nieodczywalne),
ale i tak bedzie to o niebo szybciej niż przez USB.

Osobiście używam jako zewnętrznych zwykłych "dużych" dysków SATA, podłączanych
przez eSATA, ale bez żadnych kieszeni, po prostu "na golasa". Zasilanie
oczywiście ze śledzia pececie. Dokładnie coś takiego:
http://www.allegro.pl/item597340509_sledz_e_sata_kabel_e_sata_kabel_zas_sata.html

Te śledzie są tanie, więc kupiłem ich kilkanaście i pozakładałem wszędzie gdzie
mogłem (w pracy, w domu, u rodziny, znajomych, sąsiadów - wszedzie gdzie było to
możliwe). Dzięki temu nie muszę sie bujać z zasilaczami i wielkimi kieszeniami.
Dodatkowo- do takiego śledzia można (przy pomocy specjalnej przejsciówki)
podłączyć także dysk PATA, a nawet nagrywarkę DVD (PATA lub SATA).

Jedyna wada takich śledzi, to że nie bardzo można je zamontować w laptopie ;-)

latet