Re: Obróbka filmów fullHD - jaki sprzęt?

Autor: Brodi <madmax81_ilikespam_at_interia.pl>
Data: Mon 13 Apr 2009 - 00:35:15 MET DST

ulong pisze:
> Witam!
>
> Obecnie posiadam komputer:
> Core 2 Duo e6300,
> 3GB ram geil 800mhz ultra cas 4,
> GeForce 7900GS galaxy,
> Dyski 7200rpm na sata.
> oraz kamerę Canon HF-10
>
> Następnie chciałbym zgrać materiał, obrobić w programie oraz zakodować w
> np. x264 i fullHD oraz w x264 oraz 720p.

W zasadzie całą winę ponosi procek, ale nvidia CUDA w najnowszych
kartach daje podobno sporego kopa przy obróbce video, ale nie miałem
tego w rękach więc piszę że PODOBNO.

Obróbka filmów w 720p czy 1080p na najnowszym sprzęcie nawet 4
rdzeniowym to i tak męka. Weź pod uwagę że zwykłe DVD-Video to obraz PAL
720x576 a mimo to ripowanie godziny filmu do h264 zajmuje w zależności
od jakości efektu końcowego minimum godzinę ( 2-pass ). Obraz HD to
kilka razy więcej danych do przetworzenia więc nie dziw się że 30
minutowy film z kamerki z dodanymi efektami robi ci się 4 godziny.
Ja bym sobie sprawił dwa kompy , jeden do zgrywania filmów z kamery (
czyli zwykły komp ( może być laptop) z usb i firewire + 500 GB WD RE, i
drugi do samej obróbki zgranego już materiału - komp 2 albo 4 rdzenie z
grafą nvidia 9xxx, i minimum dwoma dyskami WD RE.
Laptopy sobie daruj bo tutaj nawet dyski 7200 obrotów nie pomogą bo gdy
w grę wchodzi mobilność to wydajność zawsze jest na końcu.