Obróbka filmów fullHD - jaki sprzęt?

Autor: ulong <wojtak_at_wp.pl>
Data: Sun 12 Apr 2009 - 23:04:34 MET DST

Witam!

Obecnie posiadam komputer:
Core 2 Duo e6300,
3GB ram geil 800mhz ultra cas 4,
GeForce 7900GS galaxy,
Dyski 7200rpm na sata.
oraz kamerę Canon HF-10

Następnie chciałbym zgrać materiał, obrobić w programie oraz zakodować w
np. x264 i fullHD oraz w x264 oraz 720p.

1) Problem pojawia się, już gdy chcę obejrzeć film zgrany w AVCHD z
kamery - obraz przycina się - przeskakuje.
2) Następnie bardzo długo trwa "renderowanie"? filmu w programie do
obróbki, wszystko jest mozolne i powolne (ale to akurat najmniejszy
problem).
3) Po zakodowaniu i odtworzeniu zakodowanego filmu obraz znowu się
przycina, nie było tego w normalnym odtwarzaniu filmów fullHD
zakodowanych w x264. Rozumiem, że na innych komputerach również mój
zakodowany plik by się zacinał, nawet jeśli niezakodowany by chodził
płynnie?

Co należy wymienić w sprzęcie, aby powyższe problemy nie miały miejsca?
Chodzi mi po myśli (mimo wszystko kupie któregoś) kupno MacBooka 13" 2GB
ram, 2.4GHZ, 250GB, GF9400m - czy ten sprzęt da rade z OS Xem to obrobić?

--
Pozdrawiam,
Wojtek.