Re: Kontrast i jasno¶æ.

Autor: animka <animka_at_to.nie.ja.wp.pl>
Data: Sun 08 Mar 2009 - 14:16:39 MET

Teo pisze:

> Po napisaniu tego posta doszed³em do wniosku, i¿ dobrze by³oby traktowaæ
> to, co tu napisane jako przestroga. Mi³ej lektury.
>

> Byæ mo¿e to nie monitor, tylko Twój organizm? Oczy piek±, masz piasek w
> oczach, czujesz szczypanie? Pó¼niej pojawi siê ³zawienie, a w koñcu
> nadwra¿liwo¶æ na ¶wiat³o*. Mo¿e to wysuszenie rogówki. Oko nie jest
> odpowiednio czêsto nawil¿ane - nie mrugasz.

Oczy mnie nie bol±, tylko blask z tego monitora mnie razi.
Jest tu du¿o ustawieñ. Najmniej ¶wieci przy ustawieniu na "ekonomy".
Jak znowu za bardzo przyciemniê to te¿ nie dobrze. Denerwuje mnie ten
monitor, ale drugiego, CRT ju¿ nie pod³±czê, bo to wielka "koby³a".
Ten monitor jest taki:
  http://www.omega.com.pl/product_info.php/products_id/16873

> [...]
> oddalone w ró¿nych odleg³o¶ciach, popatrz w dal.
>
> Kup krople do oczu. Je¶li pomo¿e w krótkim okresie oznacza to, ¿e czas
> najwy¿szy zadbaæ o zdrowie. Nie polecam stosowania kropli na d³u¿sz±
> metê - lepiej (ale trudniej) zmieniæ przyzwyczajenia. Wiedza empiryczna :/.
>

> *) Bardzo nieprzyjemne, np.: du¿e trudno¶ci z prowadzeniem auta po
> zmroku. Rogówka wolniej reaguje na zmiany natê¿enia ¶wiat³a. Reflektory
> bardziej ra¿±, gdy samochód ju¿ przejedzie, oko d³u¿ej przyzwyczaja siê
> do ciemno¶ci. Dla mnie masakra, s± specjalne okulary ale nie rozwi±zuje

Mam krople do oczu, zakrapiam czasami, jak mnie oczy bol±.

Dziêki :-)

--
animka