Re: Kontrast i jasno¶æ.

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Sun 08 Mar 2009 - 15:17:28 MET

Dnia Sun, 08 Mar 2009 14:16:39 +0100, animka napisa³(a):

> Oczy mnie nie bol±, tylko blask z tego monitora mnie razi.
> Jest tu du¿o ustawieñ. Najmniej ¶wieci przy ustawieniu na "ekonomy".
> Jak znowu za bardzo przyciemniê to te¿ nie dobrze. Denerwuje mnie ten
> monitor, ale drugiego, CRT ju¿ nie pod³±czê, bo to wielka "koby³a".
> Ten monitor jest taki:
> http://www.omega.com.pl/product_info.php/products_id/16873

Od podania modelu trzeba by³o zacz±æ. Ka¿dy monitor inaczej wy¶wietla. U
mnie (Eizo S1932) optymalnie jest dla temperatury "native", gammy 2.2,
kontrast 50%, jasno¶æ od 0 do 30%.
Generalnie zasada jest taka, ¿e kontrast nale¿y zostawiæ domy¶lny, a
regulowaæ jasno¶ci±. Co siê dzieje z³ego przy du¿ym ¶ciemnieniu? Obraz
mruga, czy kontrast siada? A gammê w monitorze ustawi³bym na maksymaln±.
Ustawieniami karty graficznej nale¿y zajmowaæ siê dopiero jak ju¿ monitor
ustawi³o siê optymalnie, a dalej jest ¼le.
W ostateczno¶ci trzeba bêdzie ten monitor wywaliæ i kupiæ co¶ porz±dnego.
Oczu ma siê tylko jedn± parê.

--
GLaF