Re: Kontrast i jasność.

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Sun 08 Mar 2009 - 01:48:26 MET

animka wrote:
> Jak macie ustawiony w swoich monitorach kontrast i jasność?
> Mnie już oczy wychodzą od mojego monitora, tak swieci.
> Jak przyciemnię za bardzo to tez niedobrze. Kombinuję też w ustawieniach
> Ati Catalist, niby lepiej. ale tez niedobrze.
> Odświeżania tego monitora nie można ustawić na więcej niż 60 przy
> rozdzielczości 1440:900.

Po napisaniu tego posta doszedłem do wniosku, iż dobrze byłoby traktować
to, co tu napisane jako przestroga. Miłej lektury.

Być może to nie monitor, tylko Twój organizm? Oczy pieką, masz piasek w
oczach, czujesz szczypanie? Później pojawi się łzawienie, a w końcu
nadwrażliwość na światło*. Może to wysuszenie rogówki. Oko nie jest
odpowiednio często nawilżane - nie mrugasz.
Jeśli pracujesz długo przed monitorem, musisz się "pilnować" i wyrobić w
sobie odruch mrugania. Wysoko ustawiony monitor potęguje problemy. W
ostateczności możesz kupić krople nawilżające do oczu - ale to działa
tylko na krótką metę.
Patrzenie w jeden punkt przez wiele godzin też nie pomaga. Rób sobie
przerwy co jakiś czas i pozwól popracować rogówce. Popatrz na przedmioty
oddalone w różnych odległościach, popatrz w dal.

Kup krople do oczu. Jeśli pomoże w krótkim okresie oznacza to, że czas
najwyższy zadbać o zdrowie. Nie polecam stosowania kropli na dłuższą
metę - lepiej (ale trudniej) zmienić przyzwyczajenia. Wiedza empiryczna :/.

*) Bardzo nieprzyjemne, np.: duże trudności z prowadzeniem auta po
zmroku. Rogówka wolniej reaguje na zmiany natężenia światła. Reflektory
bardziej rażą, gdy samochód już przejedzie, oko dłużej przyzwyczaja się
do ciemności. Dla mnie masakra, są specjalne okulary ale nie rozwiązuje
to w 100% problemu.