Re: Prośba o polecenie dysku ethernet

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Tue 17 Feb 2009 - 21:58:31 MET

news:2009021708070600@grush.one.pl...

> A dlaczego ma działać szybciej? Jakoś TCP/IP sprawdza się
> w sieciach Ethernet 10 Gbps. Dlaczego nagle miałby stanowić
> problem w urządzeniach NAS pracujących w sieciach 100 Mbps
> czy 1 Gbps?

> Powiedz to użytkownikowi Linuksa, który chce skorzystać
> z takiego urządzenia. Albo administratorowi sieci Windows,
> który musi latać po 50 komputerach instalując dodatkowe
> sterowniki.

> Nie przesadzaj. Skonfigurowanie IP nie wymaga specjalnej
> wiedzy, tylko trochę podstaw i zdrowego rozsądku. Poza tym
> dzisiaj w naprawdę większości sieci działa DHCP.

Nie wiedziałem, że na temat Ximety rozgorzała taka gorąca dyskusja.
Generalnie to Rafał ma rację, właściwie wypunktował powody dla których
połączenie na niższym poziomie może być szybsze. I tak jest w wypadku tej
konstrukcji.
Oczywiście to wymaga specjalnego programu i nie ma go w żadnym OS-ie.
Przecież protokół nie jest typowy.
Rację ma też BQB. To cudo należy instalować na każdym komputerze, który ma
mieć dostęp do dysku. Co ciekawe, z wielu dysków można zrobić takiego dość
dziwnego RAID'a z połączeniem przez sieć między nimi.
Trochę mniej racji ma Radek, pewnie z powodu patrzenia na to rozwiązanie z
perspektywy administratora wielkiej sieci. A to jest rozwiązanie tylko dla
małej sieci domowej.
Zresztą informacje o Ximecie nie są tajne. Trochę szkoda, że wraz z wejściem
gigabita oraz dysków SATA nie przygotowano jego następcy. Widocznie
przeważył konserwatywny punkt widzenia, reprezentowany tutaj przez Radka.