Re: RAID czy nie RAID?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Feb 2009 - 22:00:45 MET

Teo pisze:
> Osadnik wrote:
> [...[
>
> Bardzo cz臋sto wymieniasz dyski... Czy przypadkiem nie przegrzewaj膮 si臋,
> a mo偶e zasilacz? Maksymaln膮 temp. jak膮 osi膮gn膮艂 dysk mo偶esz sprawdzi膰 w
> SMART-cie (smartmontools - http://pl.wikipedia.org/wiki/Smartmontools).

Dysk pierwszy - Zasilacz Modecom - badsectory z awari膮 tablicy partycji.
Dysk drugi - Zasilacz Modecom - sektory realokowane
Dysk Trzeci - Zasilacz Trust (o wi臋kszej mocy) Wysoka temperatura,
nier贸wny transfer.
Dysk Czwarty - dziwne uszkodzenie dysku kr贸tkie w LBA 859 507 100
powoduje spindown dysku i mulenie systemu. Dane w okolicy tego obszaru
s膮 nieczytelne.

Temperatury tylko w jednym wypadku przekroczy艂y 50%C - zazwyczaj s膮 one
oko艂o 35 - 40*C poza obudow膮.

> Lepiej wzi膮膰 kontroler na PCI, jak padnie (zdarza si臋) 艂atwiej b臋dzie
> przywr贸ci膰 dane (艂atwiej wymieni膰 kontroler na PCI, ni偶 p艂yt臋).

Czyli nie przyoszcz臋dza膰 na przej艣ci贸wce tylko szarpn膮膰 sie na kontroler
4xSATA? znalaz艂em mintowski na Siliconie.

> Na 1+0 z tych dysk贸w b臋dziesz mia艂 320GB do dyspozycji.

Znaczy robi臋 sobie dwa RAID 1. jeden dla 640 i drugi dla 320.