Re: RAID 0 - błąd nie ma błędu?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 11 Feb 2009 - 13:42:31 MET

On Wed, 11 Feb 2009 10:19:53 +0000 (UTC), Jacek Kalinski
<jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> wrote:

>Jak się kupuje dyski szmelcowe, to takie są tego efekty. Najlepszym
>przykładem jest mój kolega. U niego w firmie kierowano się _tylko_
>ceną przy zakupie. W ciągu 2 miesięcy wymienił 8 lub 9 dysków (już się
>gubię w liczeniu) i kilkanaście razy odbudowywał całą macierz.

Masz rację. Z jednym zastrzeżeniem: w realu to najróżniej wygląda. Mam
insytucje która nie ma budżetu na sprzęt i nie kupi jednorazowo dysków
serwerowych bo po prostu nie dostaną na to budżetu - ma być low-cost.
Efekt jest taki że w 2 ich serwerach co 2 lata jest wymieniany
komplet dysków na nowe ale tanie - nawet jeśli dyski nie wykazują
błędów. Dysk pracują w mirrorze programowym pod linuxem - do tego
maszyny nie są krytyczne - przestój kilku godzin nie powoduje
katastrofy i można odtworzyć system z backupu. Wymiana dysków jest w
budżecie eksploatacyjnym obok tonera do drukarki czy papieru a bei w
zakupie sprzętu. I w sumie nie ma z tym problemów - jak padnie dysk w
mirrorze to jest wymieniany na gwarancji na nowy. Koszty rozkładają
sie na lata a ja co 2 lata mam 4 używan edyski do wykorzystania w
innych celach. ;-)

Zdrówko