Re: RAID 0 - błąd nie ma błędu?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Wed 11 Feb 2009 - 11:19:53 MET

W artykule <f01g1atfd5i0.i6tfujj36nii$.dlg@40tude.net>, Gargamel napisa³(a):

> Je¶li tak to dzia³a, to osi±gniêcie raid0 na dyskach - tak po prostu - ze
> sklepu, wydaje siê w praktyce niemo¿liwe...

Dlaczego? U nas w firmie s± grube dziesi±tki dysków, które nie maj±
¿adnych badsektorów (ani fizycznych ani realokowanych). Najstarsze dyski
maj± po 10 lat i 69000 godzin przepracowanych (wg SMARTa).

Jak siê kupuje dyski szmelcowe, to takie s± tego efekty. Najlepszym
przyk³adem jest mój kolega. U niego w firmie kierowano siê _tylko_
cen± przy zakupie. W ci±gu 2 miesiêcy wymieni³ 8 lub 9 dysków (ju¿ siê
gubiê w liczeniu) i kilkana¶cie razy odbudowywa³ ca³± macierz.

PS: celowo nie podajê producentów dysków, ¿eby nie robiæ ani reklamy
ani kryptoreklamy.

Jacek