Re: Laptop Acer - ulepszać czy dać spokój?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 11 Feb 2009 - 13:57:17 MET

On Wed, 11 Feb 2009 12:46:22 +0100, "Alfer_z_pracy"
<alferwywalto@mp.pl> wrote:

>Domyślam się że można względnie łatwo można zwiększyć pamięć... i to w
>zasadzie chyba wszystko? Czy dobrze rozumiem, że wrzucenie nowego procesora,
>który by _faktycznie_ przyspieszył pracę równa się zmianie płyty głównej,
>więc cała operacja będzie nieopłacalna?
>
>Jakie mogą być koszty tych opcji, tzn.:
>1) zwiększenie pamięci - z obecnego 512 MB na (?) 1-2 GB
>2) lepszy procesor - obecnie "Intel Pentium M 725 1.60GHz" - czy tam wejdzie
>jakiś nowszy bez zmiany płyty?
>3) Większy dysk - obecnie 80 GB.

Ja jestem po paru przeróbklach w czasi używania trochę innego sprzętu.
Też Acera ale 2350. Konfiguracja podobna tylko u mnie był Celeron a
nie Pentium M. Moje modyfikacje:
1. Pamięć pwoiekszona z 512MB do 1GB - to daje dość dużo bo część
pamięci zżerała grafika.
2. Większy dysk - bez problemu wsadzony kupiona 160GB - nie ma się co
silić na specjalnei szybki - i tak nei widać róznicy.
3. WiFi - ja akurat nie miałem a potrezbowąłem więc dodałem któregoś
Atherosa abg. Musiałem poszperać za anteną bo w moim egzemplarzu nie
było no i trzeba bylo ją wsadzić pod ekran. Potem doszedł odbiornik BT
podpięty pod jedno z gniazd USB.
4. System - początkowo używałem WinXP ale szybko przesiadłem się na
Win2000 - szybośc pracy wzrosła znacznie a zwykle na laptopie nie
stosuje się jakichś wypasionych programów wymagających WinXP. Jesłi
laptop ma parę lat to zwykle bez problemu da się skompletowac
steroniki pod ten system.
5. Potem obok - a z czaserm zamiast - Windows zagościła Mandriva i po
początkowych problemach ze skonfigurowaniem dodatkowych przycisków i
to był strzał w dziesiątkę. Po prawie 4 latach Acer powędrował do
mojego Ojca - służy do netu (Firefox, Skype, Kadu, Thunderbird), do
oglądania fotek, jako odtwarzacz DVD itp. gdy jest poza doeme. Taki
jego osobisty komputer jak Mam gra na swoim w pasjansa. ;-)

Zdrówko