Re: laptop na lata

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Tue 10 Feb 2009 - 20:40:03 MET

> Które serwery i z którymi dyskami?

ehhh zebym to ja pamietal teraz :)
jakas stara x series (moze 225, albo 235 ale nie dam sobie glowy uciac)
dyski SCSI oczywiscie pojemnosc chyba kolo 32 Gb ......

> Poza tym serwery to jakby inna kwestia. W
> przypadku serwera, jeżeli to sprzęt wyższej klasy i wymagająca usługa, to
> z pad
> jednego czy dwóch dysków mu specjalnie nie robi, przyjedzie umyślny i w
> danym
> dla gwarancji oknie serwisowym wymieni ten dysk - żaden problem.

no z jednej strony nie problem z drugiej problem jesli w serwerze masz z 8
takich dyskow a w macierzy kilkadziesiat i cala seria jest taka udana to
albo wymieniasz co chwile albo jak ci padna 2-3 naraz to siegasz po backup
:)
kiedys IBM wypuscil tez wadliwy firmware do ktoregos kontrolera RAID 5i albo
6k .... ehhh ta skleroza :D ktory powodowal ze dyski sie wywalaly i
sygnalizowaly awarie sprzetowa :)
na szczescie wymana firmwaru na nowszy i przebudowanie RAIDu pomagalo i
dyski fizycznie nie umieraly :)

> Z jakimi dyskami jest problem i w jakim modelu czego?

ehhh tworca watku chyba gdzies podawal jakies lepsze info :)
powolujac sie tez na googla, ja malo zainteresowany jestem zakupem della
wiec nie chce mi sie grzebac za tym w sieci :)

> Pudrowaniem syfa to jest liczenie na to, że sprzęt będzie działał po
> gwarancji.
> :)

ja wiem, w przypadku markowego sprzetu raczej 95% sprzetu z mojego
doswiadczenia to przezywala sporo powyzej gwarancji.
a taki badziewny Acer to na gwarancji sie psul po 2-3 razy :)

--
pzdr
piotrek