Re: Drukarka i fotografie

Autor: Piotrne <piotr23ne_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 30 Dec 2008 - 01:21:09 MET

Jakub Jewuła pisze:

> Na jeden punkt obrazu (ppi - "punktow na cal") o jakims kolorze
> sklada sie wiele takich pojedynczych kropek (dots).

Na stronie
http://www.skanowanie.com.pl/html/druk-howto.html
podawane są rozdzielczości plików do wydruku - najlepszą
jakość uzyskuje się przy 360 dpi. Szukam możliwości zamówienia
zdjęć z plików naświetlanych z większą rozdzielczością
(600 dpi lub więcej). Czy ktoś takie usługi oferuje?

Pytałem już kiedyś o to na grupie fotograficznej.
Otrzymałem odpowiedź, że więcej niż 300 dpi nie potrzeba,
bo człowiek więcej nie zobaczy. A jeśli ktoś używa lupy
do oglądania zdjęć, to jest nienormalny (coś w tym stylu).

Ja jednak mam trochę zeskanowanych zdjęć sprzed 100 lat
i mają one rozdzielczość zdecydowanie większą niż 600 dpi
(przy formacie ok. 15*20 cm). Chciałem sobie zrobić
dobrą kopię i okazało się, że w XXI wieku jest to niemożliwe...
Fotolaby naświetlają maksymalnie 400 dpi. Dotyczy to też
"analogowych" źródeł - negatywy są skanowane i dalej całość
realizowana jest drogą cyfrową (z max 400 dpi końcowego
zdjęcia). Z drukarki też chyba lepiej nie wyjdzie...

Pozdrawiam
Piotr