Re: Drukarka i fotografie

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Sat 27 Dec 2008 - 16:06:04 MET

Użytkownik "KILu" <byter@wp.pl> napisał w wiadomości
news:gj5bs1$n5f$1@inews.gazeta.pl...
> Nie na dluzszym boku kartki A4, tylko... na dlugosci jednego cala (co
> zreszta oznacza DPI - dots per inch). Stosujac taka REALNA rozdzielczosc i
> chcac w pelni ja wykorzystac zdjecie z lustrzanki 10mpix mialoby mniej
> wiecej cal szerokosci (co jest bzdura, bo tania drukarka nie ma takich
> mozliwosci, a jej parametrow nie nalezy czytac tak doslownie).

Nalezy, tylko trzeba je rozumiec ;)

Rozdzielczosc drukarki jaka podaja producenci to upraszczajac
mozliwosc umieszczenia danej ilosc kropek atramentu na 1 cal.
Czyli w zasadzie jest to wlasciwosc mechanizmu drukarki.
dpi - w tlumaczeniu znaczy "kropek na cal".

Na jeden punkt obrazu (ppi - "punktow na cal") o jakims kolorze
sklada sie wiele takich pojedynczych kropek (dots).

Nas tak naprawde interesuje rozdzielczosc w tych "punktach obrazu"
a tej jakos dziwnym trafem wiekszosc producentow nie podaje ;)