Drukarka i fotografie

Autor: budda <nospam_at_nospam.xx>
Data: Sat 27 Dec 2008 - 11:11:36 MET

witam,

chciałbym kupić nową drukarkę atramentową. Rodzina nalega, aby dało się
na niej drukować (przyzwoicie wyglądające) zdjęcia. Mój znajomy ma
drukarkę Canon PIXMA, która drukuje z rozdzielczością 9600 x 2400 dpi i
wiem, że zdjęcia z niej na papierze fotograficznym wychodzą bardzo ładnie.

Ja myślałem o drukarce HP, np. PhotoSmart D7460. Ta drukarka jest ok.
półtora-dwa razy droższa od Canona (np. PIXMA IP4600) oferującego
rozdzielczość 9600 x 2400, a potrafi drukować tylko w rozdzielczości
4800 x 1200 dpi.

Dlatego bardzo proszę o odpowiedź na pytania:

x) czy rozdzielczość 4800 x 1200 dpi wystarczy do drukowania zdjęć w
przyzwoitej jakości? Jeśli tak, to po co rozdzielczość 9600 x 2400?

x) czy warto w ogóle drukować zdjęcia w domu, czy lepiej odpuścić sobie
i kupić 'zwykłą' drukarkę, np. z serii HP DeskJet?

x) czy lepiej kupić drukarkę z 'technologią termiczną' druku?

--
pozdrawiam,
budda