komputer pali zasilacze

Autor: zlotowinfo <usuntousun_at_go2.pl>
Data: Thu 25 Dec 2008 - 23:38:01 MET

nie wiem jaka jest przyczyna nagłego palenia zasilaczy
kumpel ma komp athlon 1,7xp, jakiś nie najnowszy geforce, 256 ram, 40dysk
ok. 2 miesiące temu padł mu zasilacz
kupił używany, spalił się po ok. miesiącu, następny ok.2 tygodnie później, i
kolejny tak samo

sądziłem że to wina przebicia u niego, bo okazało się że w pokoju gdzie miał
kompa palą się żarówki, przeniósł kompa do innego i po ok. 2 tygodniach znów
to samo

jednofazówka, więc przebicie powinno skutkować w całym domu, a jednak tylko
w tym pokoju palą się żarówki, przychodzi mi na myśl jedynie brak
neutralnego w tym pokoju i wówczas uziemiając się gdzieś w ścianie, nie
powodowałoby skutku na cały dom, jednak kolejny zasilacz spalił się w pokoju
gdzie nie ma problemów z prądem, a może pozory mylą?

druga sprawa, czy któryś z podzespołów komputera mógłby ze starości coś
takiego powodować? może kurz robi gdzieś zwarcia miedzyścieżkowe lub do
obudowy? może obudowa ma przebicia od przewodu zasilającego?