Re: komputer pali zasilacze

Autor: Nazgul <a_at_op.pl>
Data: Fri 26 Dec 2008 - 01:06:21 MET

zlotowinfo pisze:
> nie wiem jaka jest przyczyna nagłego palenia zasilaczy
> kumpel ma komp athlon 1,7xp, jakiś nie najnowszy geforce, 256 ram, 40dysk
> ok. 2 miesiące temu padł mu zasilacz
> kupił używany, spalił się po ok. miesiącu, następny ok.2 tygodnie
> później, i kolejny tak samo
>
> sądziłem że to wina przebicia u niego, bo okazało się że w pokoju gdzie
> miał kompa palą się żarówki, przeniósł kompa do innego i po ok. 2
> tygodniach znów to samo
>
> jednofazówka, więc przebicie powinno skutkować w całym domu, a jednak
> tylko w tym pokoju palą się żarówki, przychodzi mi na myśl jedynie brak
> [...]

Nie ma znaczenia w jakim pokoju stoi komp, przewody i tak do każdego z
pokojów idą z jednego licznika. Jak dla mnie szpile napięcia idą co
chwila, od jakiegoś czasu - bo chyba nie sądzisz że komp poza
zasilaczami pali też żarówki?

Już prędzej zasilacz spali resztę kompa niż na odwrót.

Po primo dobra listwa zasilająca, po secundo jak najszybciej trzeba
powiadomić STOEN o anomaliach, niech sprawdzą od swojej strony a kumpel
niech złapie za miernik i niech zmierzy napięcie między zerem a
kaloryferem. Powinno być zero, jak jest więcej to mamy winnego.

--
"Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"