Re: LCD a kÄ…ty widzenia

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Mon 22 Dec 2008 - 11:03:10 MET

On 2008-12-22 01:55:01 +0100, Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij> said:

> W ka¿dym razie powiedzmy, ¿e nie chcê TN.

I s³usznie. Generalnie je¶li idzie o k±ty, najlepsze oferuj± matryce
IPS, ciut s³absze s± *VA (ciut bardzie, b±d¼ ciut mnie, w zale¿no¶ci od
podgatunku), na szarym koñcu TN. Przypomnê jeszcze, ¿e TN nie oferuje
pe³nej palety kolorów - tak naprawdê ma ~256 tys., a resztê z
opisywanych w specyfikacji 16,2 (tak ",2", nie ",7") uzyskuje siê (b±d¼
nie) dziêki dithering'owi.

> No tak, zapomnia³em o konkretach:
> grafika - 7300GT z DVI
> zastosowanie - g³ównie tekst, czasem gry, filmy tylko celem sprawdzenia.
> Sporadycznie projektowanie stron WWW i grafika.
> cena - 700-1000z³

Zapomnia³e¶ o rozdzielczo¶ci. Z sensownych i tanich, to bêdzie co¶ z HP
i Dell'a.
Ma³e kompendium wiedzy o monitorach Della:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dell_monitors

Bardzo dobra baza typów matryc w monitorach ró¿nych producentów:

http://www.flatpanels.dk/skaerme.php

Polecany przez kogo¶ obok GateWay ma olbrzymi rozrzut jako¶ciowy i
warto go rozpatrywaæ tylko je¶li ma siê mo¿liwo¶æ osobistego
sprawdzenia konkretnego egzemplarza, inaczej to loteria.

--
Pozdrawiam
de Fresz