Re: LCD a kÄ…ty widzenia

Autor: Jacek Politowski <sorry_at_nie.istnieje>
Data: Mon 22 Dec 2008 - 14:54:10 MET

In article <ginol1$g1r$1@inews.gazeta.pl>
de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> wrote:

> I s³usznie. Generalnie je¶li idzie o k±ty, najlepsze oferuj± matryce
> IPS, ciut s³absze s± *VA (ciut bardzie, b±d¼ ciut mnie, w zale¿no¶ci od
> podgatunku), na szarym koñcu TN.

Dodam jeszcze, ¿e H-IPS, na moje oko (i informacjê w angielskiej
Wikipedii - k±ty gorsze ni¿ w S-IPS), daje k±ty zbli¿one do *VA.

W ka¿dym razie mój HP LP2475w (kupiony jeszcze w ludzkiej cenie ;-P)
wcale nie zachowuje siê rewelacyjnie w kwestii k±tów. O wiele gorzej
ni¿ NEC 20WGX2 PRO ((A)S-IPS), który na moje oko nie odbiega
znacz±co od CRT.

Nie wiem na ile to zas³uga ró¿nic miêdzy matow± (HP) a szklan± (NEC)
matryc±.

W ka¿dym razie (ponownie na moje oko) H-IPS w HP zachowuje siê
podobnie do S-PVA (podobno, zawsze s±dzi³em, ¿e to "zwyk³e" PVA) w
Samsungu SM214T. Wspomnê jeszcze, ¿e szybki rzut oka (bardzo szybki,
wiêc w ogóle nie miarodajny) na NEC-a 2470WVX (TN) u kumpla nie
pokaza³ tak dokuczliwych problemów z k±tami, jakie widzê na Belinei
1745 S1 (na tej belce pracujê na co dzieñ i uwa¿am, ¿e jest
tragiczna ;-)

--
Jacek Politowski