Re: Jaki zasilacz UPS

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Thu 18 Dec 2008 - 19:38:18 MET

Użytkownik "CeBeR" <precz_z_sekcijanstwem@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gidfbv$o5i$1@inews.gazeta.pl...

> Jeśli użytkownika stać na ~20% wyższe rachunki, to jakiegoś online (na
> allegro można dostać używki np. MGE (dawniej Merlin Gerin) w cenie używek
> Line-Interactive APC (używałem model EX7 700VA, sprzedałem i teraz zasila
> z powodzeniem dwa współczesne zestawy z monitorami LCD 19" i drukarkę
> igłową, czyli jakieś 550W), ewentualnie właśnie APC Smart.

####Korespondencja z APC POLAND:####

#PYTANIE:
Mam pytanie odnosnie jednostek VA, ktorymi oznaczacie swoje UPSy.. dlaczego
np: w takim APC SMART UPS 700VA w dokumentacji piszecie, ze maksymalne jego
obciazenie wynosi 400wat? Skoro VA=WATT to takiego upsa mozna by obciazyc do
700watow, prosze mnie poprawic jezeli sie myle.

#ODPOWIEDZ APC:
Witam

niestety w przypadku SmartUPSow tak nie jest, VA nie jest rowne Wat.
Topologia budowy tych upsow nie pozwala osiagnac takiej wydajnosci.Dlatego
tez podajemy maksymalne obciazenie w watach jakie mozna podlaczyc do UPSa.

Pozdrawiam
Daniel

#PYTANIE CD:
Witam Pana.
Ale od czego zalezne jest to, ze te upsy nie sa w stanie dac 700 watow
(konkretniej)? W chwili obecnej mamy sprzety (np: markowe zasilacze
komputerowe) z APFC gdzie wspolczynnik mocy dochodzi do PF=0,99.
Nierozumiem poprostu, dlaczego Panstwo oznaczacie je 700VA lub co gorsza
1500VA, moze to wprowadzic w blad Klienta... rozumiem kwestie, ze w
dokumentacji napisane, ale dlaczego nie nazwaliscie tych upsow poprostu
zamiast 700VA to 450VA a 1500VA np: 900VA, wtedy byloby to zgodne z prawda i
oczekiwaniami...

#ODPOWIEDZ APC CD:
Witam
tak niestyt to nie ja nazywalem te UPSy i nie jestem w stanie tego zmienic.
Dlatego tez zawsze podajemy wartosci w watach na stroni i w dokumentacji.
Pozdrawiam
Daniel

-----------------

Nic dodac nic ujac... aczkolwiek, rozmawialem z autoryzowanym serwisem APC w
polsce i uzyskalem info, ze upsy APC maja tak czy inaczej najwiekszy
wpolczynnik mocy ze wszystkich ups na rynku.
Przykladowo zrobilem dochodzenie wycigajac z szafy Active Power 600VA,
ucignal 200W i sie chlopak przeciazyl...
-----------------

Korespondencja z SERWISEM APC:

#PYTANIE:

witam, mam pytanko, dlaczego w APC teoretycznie oszukuja swoich klientow ? w
sensie posiadam upsa (oczywiscie posiadam tez wiele innych od Pana) np:
700VA i w dokumentacji jest napisane, ze mozna go obciazyc do 400wat, wiec
sie pytam o co chodzi, przeciez 700VA powinno rownac sie 700watom ?

#APC SERWIS ODP:

witam, nikt nikogo nie oszukuje, a na pewno nie w tym wypadku, myli Pan moc
pozorną od rzeczywistej, to idzie po tzw cosinusie smart 700 ma 450W tak dla
ścisłościa waty i woltoampery równają się w nowych ups`ach, ale tez nie
wszystkich

#PYTANIE:

no tak, ale jak mam to rozumiem, APC z gory twierdzi, ze bede podlaczal pod
to urzadzenia z PF=0,6 ?

a co z zasilaczami komputerowymi z APFC, ktore to sa w stanie osiagnac
PF=0,99 ? wtedy pod takiego 700VA moglbym podlaczyc zasilacz komputerowy o
mocy 700W i 700W obciazyc upsa ?

#APC SERWIS ODP:

jesli ups ma moc max wyrazona w watach i opiewa ona na wartosc 450WAT, to
mozna podlaczyc max 450WAT

#PYTANIE:

hehe... no wlasnie o to bije, dlaczego w takim razie nazywaja upsa 700VA
powinni 450VA przy zalozeniu powyzej PF=1 ?

#APC SERWIS ODP:

tylko że większość ups z 700VA da 450W, a inne marki niz apc nawet mniej
ów Pan może kupić 700VA i jednocześnie 700W jeśli chce wydać 2x więcej kasy

#PYTANIE:

czyli jaki inny ups, np: MGE ?

#APC SERWIS ODP:

MGE to bardzo dobra firma, tylko duzo drozsza, bo warta uwagi seria pulsar
extreme jest w topologii online tylko ktos nie wzial pod uwage faktu, ze MGE
maja jeszcze mniejszy wspolczynnik i z np 2000VA daja tylko 1400W lub z
3000VA 2100W, chyba, ze ktos znalazl jakis super nowoczesny model i pewnie
za niemale pieniadze

Podsumowujac... w teorii bardzo ladnie wychodzi VA=WAT z tym sie zgadzam...
w praktyce, niekoniecznie, poniewaz na rynku praktycznie brak takich
urzadzen dostepnych dla "normalnego" uzytkownika w normalnych cenach.
Dla mnie APC zawsze bedzie wyznacznikiem jakosci... poprostu APC=UPS i to
jest jak najbardziej poprawna teoria sprawdzona w praktyce ;)

--
doom3