Re: Kompatybilność kontrolerów RAID

Autor: Pentaprism <pentaprism_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 13:08:38 MET

doom3 <doom3mk@o2.pl> napisał(a):

> druga sprawa, ze raid5 przy integrze bedzie Ci mulil, poniewaz nie ma
> najprawdopodobniej sprzetowego wyliczania XOR + brak bufora sprzetowego.
> raid5 jest fajny ale imho ma sprzetowych kontrolerach z prawdziwego
> zdarzenia (nie mylic z jakimis kartami na sil'u itp po 50 zl)

Co miałeś na myśli pisząć mulił? Zapis z prędkością kilku mega na sekundę przy
mocnym obciążeniu procesora?
Zakładałem, że odczyt nie będzie znacząco obciążał procesora, jedynie będzie
pewne spowolnienie (powiedzmy zapis z prędkością taką jak przy użyciu jednego
dysku) przy zapisie połączone z trochę wyższym obciążeniem procesora.
Ale naiwnie zakładałem, że C2D E8500 lub Q9400 powinien się wyrobić z obsługą
tego RAIDa.
Czyżbym mocno się pomylił w założeniach?
Czy są w ogóle jakieś sprzętowe kontrolery RAID5 w cenie nie przekraczającej
500PLN?

--
Pozdrawiam
Pentaprism