Re: Kompatybilność kontrolerów RAID

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 16:43:15 MET

Pentaprism pisze:
> Witam,
>
> Mam zamiar założyć macierz RAID 5 używając do tego kontrolera z płyty głównej
> z chipsetem P45.
>
> Bezpieczeństwo oferowane przez RAID 5 zadowala mnie, mam tylko jedną
> wątpliwość: co się stanie w przypadku awarii płyty głównej?
> Czy mam pewność, że stworzona przeze mnie macierz zostanie rozpoznana przez
> każdą płytę z takim samym mostkiem południowym (ICH10R)?
> Czy istnieje szansa, że ew. następca ICH10R będzie w stanie wykryć tą macierz?
> Czy przeprowadzał już ktoś w przeszłości migracją macierzy z starszej wersji
> [...]
Przenosiłem macierze między ich7R - 8R - 9R - 10R tam-i-spowrotem, były
to raid1, 5 i nie było problemów. Dyski zapięte do portów "jak popadnie"
- kontroler sam odnajdywał że dane dyski tworzyły macierz i w jakiej
kolejności i chodziło. Raz tylko przy migracji ich7R > 10R kontroler
stwierdził by "sprawdzić integralność danych" - sprawdzanie ~500GB
trwało dość długo i zero błędów.