Re: Kompatybilność kontrolerów RAID

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 12:05:07 MET

Użytkownik "Pentaprism" <pentaprism@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:ghaun4$omd$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Mam zamiar założyć macierz RAID 5 używając do tego kontrolera z płyty
> głównej
> z chipsetem P45.
>
> Bezpieczeństwo oferowane przez RAID 5 zadowala mnie, mam tylko jedną
> wątpliwość: co się stanie w przypadku awarii płyty głównej?
> Czy mam pewność, że stworzona przeze mnie macierz zostanie rozpoznana
> przez
> każdą płytę z takim samym mostkiem południowym (ICH10R)?
> Czy istnieje szansa, że ew. następca ICH10R będzie w stanie wykryć tą
> macierz?
> [...]

teoria kaze napisac, ze wszystko bedzie ok, aczkolwiek co do
"zintegrowanych" kontrolerow pewnosci nigdy miec nie mozna.
druga sprawa, ze raid5 przy integrze bedzie Ci mulil, poniewaz nie ma
najprawdopodobniej sprzetowego wyliczania XOR + brak bufora sprzetowego.
raid5 jest fajny ale imho ma sprzetowych kontrolerach z prawdziwego
zdarzenia (nie mylic z jakimis kartami na sil'u itp po 50 zl)

--
doom3