Re: BOOT z kontrolera PCI->SATA

Autor: Yyy <yts_at_meansoxygen.o2.pl>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 11:01:20 MET

Tomasz Potega <shadow@manta.univ.gda.pl> wrote in
news:gggnml$sns$1@news.wp.pl:

> jestesmy bardzo blisko, nie wspominajac juz o rozwiazaniach
> typu SSD:
>
> http://xbitlabs.com/articles/storage/display/wd-velociraptor_4.html

no widzisz! nawet ten najszybszy, najnowszy i wypasiony hdd ma max. 126MB/s
(a przecietnie 103MB/s)

a przeciez malo kto go na razie kupi...

natomiast co do RAID-u to tez jest to zagadnienie malo popularne

> poza tym caly czas zapominasz, ze PCI dzielone jest między
> wiele urzadzeń, i nagle te dostępne kilkadziesiąt megabajtów
> nie wyglada tak okazale.

jakie tam "wiele"! najczesciej jest tylko karta Ethernet coby podlaczyc sie
do internetu z transferem max ~100KB/s -- co stanowi 0.01% (JEDEN PROMIL)
tego transferu o ktorym mowimy!

> zreszta, dysk tez nie musi byc jeden...

no to zalozmy, ze bedzie tylko 1
a jesli nawet nie to baaardzo rzadko bedam oba czytac/pisac NARAZ!

> przesadzasz. zawsze przy wprowadzaniu kolejnych wersji interfejsów
> podnosi się krzyk, ze to tylko marketing - a pózniej jakos sprzęt
> "dorasta", i w końcu - "przerasta" mozliwosci interfejsu...

tylko widzisz, kiedy juz nastapi wlasnie ta RZECZYWISTA poprzeczka - to wtedy
obecna "najnowsza" i najdrozsza plyta glowna wraz CPU bedzie kosztowac
bezcen!
a ja nie mam ochoty wyrzucac kasy w bloto tylko po to zeby sie podniecac
szybkoscia UROJONA! :P

> chyba, ze do gier uzywasz jeszcze np. kart graficznych PCI...

zalozmy, ze nie chodzi o zadne gry lecz o prace biurowa na linuksie - ale i
tak nic takiego (co napisales) nie uzywam
dlatego licze sie z kasa i wole zainwestowac w dobry monitor LCD zamiast w
najnowsza plyte glowna itepe - rozumiesz?

--
Y?