RAID: szereg pytań

Autor: brandomine <Piotr.Fajker_at_gmail.com>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 11:07:00 MET

Witam serdecznie wszystkich speców.
Jestem projektantem graficznym. Używam głównie oprogramowania Adobe.
Mam skonfigurowane 2 systemy operacyjne na 2 osobnych partycjach na 2
osobnych dyskach fizycznych. XP prof i vistę x64 home premium.

Słyszałem, że raid to sposób na polepszenie parametrów transferu z
dysków twardych.
Pragnę postawić raida 0(?) na 2 dyskach 500gb o dobrych praametrach.
Nastepnie wydzielić partycje w obrębie tego raida i przeklonować oba
systemy wraz z konfiguracjami.
Płyta główna ma obsługę raida wmontowaną.

Prośba:
1) Proszę o opinie, czy to możliwe, jeżeli tak, to jak to zrobić i
czym.
2) Jakie dyski byście polecili.
3) Czy robi dużą różnicę 16mb i 32mb cashu dysku?

Z góry dziękuję za wszystkie teksty.

Pozdrawiam