Re: BOOT z kontrolera PCI->SATA

Autor: Tomasz Potega <shadow_at_manta.univ.gda.pl>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 12:03:32 MET

Yyy wrote:
> no widzisz! nawet ten najszybszy, najnowszy i wypasiony hdd ma max. 126MB/s
> (a przecietnie 103MB/s)

a do Ciebie dalej nie dociera uzyskiwana w rzeczywistych warunkach
przepustowość PCI, bo o tym była mowa, gdy włączyłem się do dyskusji :)

> jakie tam "wiele"! najczesciej jest tylko karta Ethernet coby podlaczyc sie
> do internetu z transferem max ~100KB/s -- co stanowi 0.01% (JEDEN PROMIL)
> tego transferu o ktorym mowimy!

BTW - nie tylko wolnym internetem karta sieciowa stoi. nie bez przyczyny
coraz bardziej popularne stają się rozwiązania gigabitowe... dorzuć
np. jakąś kartę telewizyjną, może i USB podpięty przez PCI...

> no to zalozmy, ze bedzie tylko 1
> a jesli nawet nie to baaardzo rzadko bedam oba czytac/pisac NARAZ!

to ogólnie może załóżmy, że odpalamy MS-DOS z dyskietki, i wtedy
nie będzie *żadnych* transferów z dysku, co? ;)

> tylko widzisz, kiedy juz nastapi wlasnie ta RZECZYWISTA poprzeczka - to wtedy
> obecna "najnowsza" i najdrozsza plyta glowna wraz CPU bedzie kosztowac
> bezcen!

zaproponujesz jakiś mechanizm globalnej koordynacji "potrzeby"/"nowe
standardy", tak, by zmiany odbywały się szybko i bezboleśnie, wtedy,
gdy będą potrzebne? chętnie posłucham...

> zalozmy, ze nie chodzi o zadne gry lecz o prace biurowa na linuksie - ale i
> tak nic takiego (co napisales) nie uzywam

to był tylko przykład... nie nawiązanie do Twojej sytuacji.

> dlatego licze sie z kasa i wole zainwestowac w dobry monitor LCD zamiast w
> najnowsza plyte glowna itepe - rozumiesz?

ale ja Ci nie bronię bootować swojej płyty z czego chcesz - może być
i stary Adaptec na ISA...

komentowałem tylko Twoją opinię o ponad 500 MB/s uzyskiwanych na PCI
(później zjechało to do 133) - tego, i tylko tego, dotyczy mój wywód.

pozdrowienia,
shadow