Re: Awaria (?) monitora

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 23:44:33 MET

Vituniu wrote:

> Moglbys mi powiedziec w czym gapienie sie na swietlowki
> przykryte folia jest zdrowsze od gapienia sie na 100 Hz
> przykryte szklem?

W tym, że świetlówki pracują na częstotliwościach kilohercowych, to po
pierwsze. Po drugie, nie wiem jak Ty, ale ja na ogół nie siedzę przed
całkowicie białym ekranem, tylko oglądam jakieś obrazy. Ich ostrość jest
dla mnie dość istotna, dlatego wolę LCD.

> Ja pracuje... Najpierw 120 Hz na Trinitronie, teraz
> Flatron 100 Hz na zmiane z MVA za wcale nie takie
> male pieniadze.
>
> LCD wygrywa bezapelacyjnie w kategorii geometrii,
> energooszczednosci i zajmowanego miejsca na biurku.

Zapomniałeś o ostrości i czystości kolorów.

> Jesli idzie o odzworowanie barw i kontrast to juz raczej
> niekoniecznie.

Sama wierność odwzorowania skali kolorów - zgoda. Czerń - zależy od typu
matrycy. Reszta na korzyść LCD.

> Czas reakcji pomijam... nie mam czasu na granie.

Też pomijam, bo w CRT czasy reakcji (gaszenia) są sporo dłuższe, tylko
się o tym nie mówi :)

> IMHO:
>
> Po pierwsze - wlasciwe oswietlenie stanowiska pracy i
> poprawnie ustawiona jasnosc/kontrast monitora.
> Po drugie - przerwy w pracy na popatrzenie w dal
> i powachlowanie powiekami.

Zgoda.

> Po trzecie - promieniowaniem rentgenowskim w CRT
> sie martwic, ale nie w swoim monitorze, tylko kumpla obok,
> jesli przypadkiem tylek jego monitora wycelowal nam w glowe.
> Po czwarte - pole elektromagnetyczne zanika wraz
> z odlegloscia...

Mylisz promieniowanie gamma z elektromagnetycznym. Pierwsze idzie
głównie do przodu, drugie do tyłu. Mały problem i mocno przereklamowany.
Dużo większy - to przyspieszanie drobinek kurzu i "ciskanie" nimi w oczy
jak kamieniami. Tego LCD nie robi.