Re: warto dołożyć 512?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 23:51:58 MET

"bagno" gfj5lf$b74$1@atlantis.news.neostrada.pl

> Jasne. Bez klopotow. Mialem nieszczescie przez tydzien czegos takiego uzywac
> i nie nadaje sie to do niczego.

Niemal do wszystkiego poza obróbką grafiki itp. zadaniami. :)

> Moze jezeli wiekszosc zadan to saper i kalkulator. Jezeli chcesz uzywac internet explorer, outlook, jakas przegladarka zdjec, gadu
> gadu, skype (niekoniecznie nawet wszystko naraz) to juz jest za malo.

Zwłaszcza do skype... ;)

> A jak przypadkiem wlaczy sie cos wiecej to juz jest koszmar.

Zważywszy na to, iż przeciętny człowiek nie używa wszystkiego
naraz -- zazwyczaj 128 MiB to aż nadto.
64 MiB do wszystkiego starczy, ale z trudnościami. :)

> Chyba, ze ktos lubi na wszystko czekac. Wiadomo, ze dolozenie pamieci nie jest rozwiazaniem wszystkich mozliwych problemow ale
> jest to zwykla pierwsza rzecz ktora moze poprawic komfort pracy.
> Zwlaszcza jak ma sie 256 lub mniej.

Dla mnie 256 MiB to zbytek, gdy nie obrabiam grafiki, a mam system obwieszony jak choinka. :)
Mam ponad 150 programów zainstalowanych i co najmniej 200 nieinstalowanych... Jeśli zaś chodzi
o grafikę... Cóż... Jedna fotka potrafi zakosić 1 GiB... Nawet 10 GiB można uznać za wielkość
zbyt małą... (choć WXP takiej już nie obsługuje) A jeśli weźmiemy pod uwagę szybki rozwój
aparatów cyfrowych, ich szybkostrzelność (i tak zwane HDRy) oraz duże rozdzielczości
(25 megapiksela na kadr -- i nawet więcej) to właściwie trudno znaleźć komputer
osobisty dostatecznie szybki... Szacunek należy się tutaj twórcom
aparatów -- ich algorytmy nie są wcale zasobożerne...

Ale kto z używających (; Alfy 900 Mark III ;) pyta o potrzebę dorzucenia 256 MiB RAMki? :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'