Re: Jaka grafika <=50W

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 13 Nov 2008 - 00:55:39 MET

CeBeR <precz_z_sekcijanstwem@gazeta.pl> wrote:

> [...]

            Urzadzenie tego typu jest chyba najsensowniejszym sposobem mierzenia
zuzycia pradu w warunkach domowych dla laika, bo mierzenie poboru za
zasilaczem jest dla niego albo nieosiagalne, albo ryzykowne (zwarcia).

> Coś takiego przy zasilaczu bez aktywnego PFC prawie na pewno sporo
> zawyży odczyt.

            Oczywiscie nie mozna tego traktowac jako wyroczni, ale podawne wyniki
w stosunku do tego co zgrubie liczylem przez zapotrzebowanie poszczegolnych
elementow x sprawnosc zasilacza zgadza sie. Potwierdza sie to tez na innych
urzadzeniach domowych gdzie czasami wychodza rzeczy, ajkich by sie nie
spodziewalo: np: stary 21" CRT w sypialni potrafi pobierac w standby 15W,
podczas gdy ~10 lat nowsze 29-32" nadal CRT juz tylko ~1W, albo ze tunera
SAT na dobra sprawe nie trzeba wylaczac, bo odcina tylko wyjscie wideo i
pokazuje zegar zamiast nazwy programu, a pobiera tyle samo pradu. PRzydatne
urzadzenie, dysyplinujace troche oszczedne gospodarowanie desktopem,
zwlaszczaa ze wiekszosc ma funkcje zaprogramowania stawki i podaje tez w
dluzszym okresie ile te cale komputery zuzyly pradu (zgrubnie, ale jednak
sensownie). A co do PFC - te urzadzenia nie sa takie glupie i przeliczaja
wspolczynnik mocy - wyniki sa miarodajne, bez tego wychodzilyby
niedorzecznosci.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938