Re: Jaka grafika <=50W

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 13 Nov 2008 - 01:29:16 MET

Marcin Narzynski <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

> Zainstalowałem. Dziwne, bo przestawianie suwaka "2D" nic nie daje. Muszę
> przestawiać 3D.

            Tak ma byc. W miedzyczasie zmienila sie obsluga profili w forceware
nvidii - zlinkuj wszystkie zegary w profilach razem.

> Po zjechaniu z taktowaniem pamięci z 700 do 400 MHz wszystko mi
> się zawiesiło a na ekranie rozmazany obraz. Na 500 MHz wydaje się
> działać ok.

            Podajesz czestotliwosc rzeczywista czy efektywna? Bo jesli efektywna
(DDR) to dosc typowe - tez mialem poprawne dzialnie pamieci do poziomu 250
MHz (500 DDR). Duzo zalezy jednak od kosci i ustawionych przez producenta w
biosie timingow. Infineon, obcnie Qimondia mimo ze w odroznieniu od
lubianych przez zapalonych overclockerow samsungow i hynixow sa bardzo
tolerancyjne. Na pocieszenie napisze tylko, ze przy underclockingu trudno
cokolwiek uszkodzic - najgorsze co grozi to praktycznie zwis jak opisales
wyzej - takie eksperymenty dobrze zawsze robic z zamknietymi innymi
programami liczac sie ze za chwile system moze wisiec zanim nie wybada sie
najlepszych ustawien.

> Procek przestawiłem na 400 (z 560). Niżej się boję, żeby
> znowu czegoś nie powiesić.

            PRzy GPU nie ma takich problemow jak przy pamieci gdzie nakadaja sie
jeszcze przebiegi czasowe i ustawienia odswiezania/odczytu. GPU mozna
odkrecic praktytcznie dowolne. Moj GF7600GT dzialal przez dwa lata 99%
czasu na 100 MHz zamiast 560 MHz.

> Ciekawy jestem, ile prądu bierze ta karta w 2D z takim obniżonym
> taktowaniem.

            Pewnie max ~10W. 7600GT jest oszczedna - max. pod obciazeniem to
AFAIR 43W, w IDLE nawet bez zmiany zegarow jest pewnie kilkanascie W,
obnizenie zegarow bez zmiany napiecia GPU nie daje jakis wielkich
oszczednosci, ale przynajmniej GPU nie nagrzewa sie niepotrzebnie, a tym
samym wnetrza obudowy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938