Re: Jaka grafika <=50W

Autor: M <M_at_devil.ru>
Data: Tue 11 Nov 2008 - 08:14:26 MET

> Karty nVidii z serii GT 9600 mimo TDP na poziomie 100 W biorą od ~25 W
> na profilu 2D do 60 W na 3D. Karta GT 9500 ma o połowę niższy TDP (i z
> grubsza wydajność) i zużywa 20/35 W. Karta Radeon 4670 bierze od ~10 W
> przy niskim obciążeniu (faktycznie mało) do 70 W przy wysokim.
>
> Zaznaczę że odpowiednikiem wydajnościowym HD 4670 jest GT 9500 (w
> niektórych grach wolniejszy, w innych szybszy, średnio Radeon trochę
> lepszy) a nie GT 9600.

ostatecznie kupiłem 9500GT gainwarda pasywny i jestem bardzo zadowolony, po
przesiadce z 7900GS wydajność jest wyższa a pobór mocy spadł, w idle komp
bierze jakieś 87W (poprzednio 105W), w stresie jest to 155W. Zegary GPU
faktycznie idą mocno w dół w 2D co skutkuje spadkiem mocy o dodatkowe ~9W.

Miałem przez chwilę 8800GT i oddałem kartę ze względu na duży pobór mocy,
szum, grzanie się. Mimo że mam 24" LCD karta wystarcza bo co nowszy tytuł to
gram w 1280x720 a starsze chodzą w natywnej bez problemu.

Komp to E4400 (2GHz), 9500GT, 1 dysk , 2GB ram - reszta standard.

Następna zmiana karty będzie w chwili gdy pojawi się coś znacznie
wydajniejszego od 9500GT a pobierające <50W...

dzięki i pozdrawiam