Re: Jaka grafika <=50W

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 12 Nov 2008 - 00:12:27 MET

M <M@devil.ru> wrote:

> ostatecznie kupiłem 9500GT gainwarda pasywny i jestem bardzo
> zadowolony, po przesiadce z 7900GS wydajność jest wyższa a pobór mocy
> spadł, w idle komp bierze jakieś 87W (poprzednio 105W), w stresie jest
> to 155W. Zegary GPU faktycznie idą mocno w dół w 2D co skutkuje
> spadkiem mocy o dodatkowe ~9W.

            Twoj wybor, ale jesli mowimy o tym poziomie wydajnosci R4670 jest
wyraznie lepszym wyborem od GF9500GT jesli chodzi o wydajnosc, a sterujac
odpowiednio wentyaltorem lub nawet go wylaczajc osiagniesz to samo jesli
chodzi o glosnosc. IMHO karty pasywne nie nadaja sie do grania - za bardzo
grzeje sie GPU i pamieci, wiec i tak trzeba zapewnic karcie chocby
minimalne chlodzenie wlasne.

> Miałem przez chwilę 8800GT i oddałem kartę ze względu na duży pobór
> mocy, szum, grzanie się.

            Pewnie model jednoslotowy - slynne suszarki. Rzeczywsice glosne to
bylo strasznie. Dla odmiany referencyjny GF8800GTS-512 to jedna z cichszych
kart jakie slyszalem. Niestety pobor mocy jest wyraznie wyzszy.

> Mimo że mam 24" LCD karta wystarcza bo co nowszy tytuł to gram w 1280x720

            Szczerze mowiac troche Ci sie dziwie. Szkoda LCD do przeskalowania,
nawet w grach. M.in. to bylo poza trudnoscia objecia calosci wzrokiem z
50cm powodem ze zostalem przy 22" 1680x1050. Ta rozdzielczosc uciagnie w
nowych tytulach jeszcze przecietna grafika, z FullHD sa juz jednak problemy
i szybko beda znacznie wieksze - apetyt gierek na moc GPU i CPU rosnie w
tych rozdzielczosciach blyskawicznie.

> a starsze chodzą w natywnej bez problemu.

            A starsze to maja czesto problem z proporcjami 16:10. Mi to
przeszkadza i dlatego za dosc fajne rozwiazanie uwazam obsluge przez
monitor tzw. trybu "4:3 in wide".

> Komp to E4400 (2GHz), 9500GT, 1 dysk , 2GB ram - reszta standard.

            Czyli nie jest zle, zwlaszcza po OC CPU. GF9500 troche go ogranicza.

> Następna zmiana karty będzie w chwili gdy pojawi się coś znacznie
> wydajniejszego od 9500GT a pobierające <50W...

            Generalnie jak ktos nie jest zapalonym graczem to sensowna jest
zmiana co ~2 lata. Nastepna bedzie pewnie juz do DX11 i Windows7 czy jak
bedzie sie nazywal kolejny gameloader ;)

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938