Re: Reinstalacja systemu - lenovo ThinkPad r61

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Tue 28 Oct 2008 - 15:21:13 MET

Użytkownik "Luiza" <luizka@gmail.com> napisał w wiadomości
news:fb708f52-bbbd-47c5-b827-f707aa1ea9cd@79g2000hsk.googlegroups.com...
> 1. Wiem że muszę wypalić płytke recovery CD i jeszcze jakieś płytki,
> czy ktoś
> kto już to robił mógłby napisać coś więcej na ten temat, ile płytek i
> co na nich jest
> oraz z której potem bootować itd.

Najprawdopodobniej potrzebujesz jednej płyty dvd (nie wiem jak w tym dokładnie
modelu, ale z reguły wystarcza jeden). Na tej płycie jest system+śmieci od
producenta laptopa.

> 2. Czy jest jakiś sposób aby przeinstalować system bez konieczności
> przegrywania danych
> na zewnętrzny dysk? Bo jak nie to to jest jakaś paranoja :( Chce
> sformatować tylko C

Pożyczyć od znajomego nośnik visty oem i samemu zainstalować system. Jakbyś
chciała użyć recovery z laptopa kasuje wszystkie dane i układ partycji
(przywraca tak jak go nabyłaś).

> 3. Chciałabym oprócz windowsa zainstalować ubuntu, ale nigdy wcześniej
> nie instalowałam ani nie miałam linuxa na kompie, jak sobie z tym
> poradzić, partycje i te sprawy?

Poprosić znajomego (żeby nie było takich kwiatków jak na pl.soc.prawo)