Reinstalacja systemu - lenovo ThinkPad r61

Autor: Luiza <luizka_at_gmail.com>
Data: Tue 28 Oct 2008 - 14:28:02 MET

Witam

Jestem posiadaczką notebooka jak w temacie.
Kupiłam go bez płyty instalacyjnej więc mam ukryta partycje z
systemem.
Chciałabym zrobić format i przeinstalować system, i mam następujące
problemy:
1. Wiem że muszę wypalić płytke recovery CD i jeszcze jakieś płytki,
czy ktoś
kto już to robił mógłby napisać coś więcej na ten temat, ile płytek i
co na nich jest
oraz z której potem bootować itd.

2. Czy jest jakiś sposób aby przeinstalować system bez konieczności
przegrywania danych
na zewnętrzny dysk? Bo jak nie to to jest jakaś paranoja :( Chce
sformatować tylko C

3. Chciałabym oprócz windowsa zainstalować ubuntu, ale nigdy wcześniej
nie instalowałam ani nie miałam linuxa na kompie, jak sobie z tym
poradzić, partycje i te sprawy?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Pozdrawiam