Re: komputer na lata?

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Tue 14 Oct 2008 - 22:43:06 MET DST

Osoba zamrówczały napisała na pl.comp.pecet:

> hmm, no dobra. czyli praktycznie każdy zasilacz w takich zestawach
> będzie do wymiany (po jakimś czasie?)-ale czy tragizm zasilacza polega
> na rozwaleniu płyty gł? jeżeli tak to od razu poszukam innego. jeżeli
> trzeba będzie tylko wymienić kondensatory to spoko, podobno to
> niedroga operacja w serwisie jak i w domowym zaciszu.

Generalnie jaki zasilacz by nie był, lepiej po kupieniu sprawdzić
wszystkie napięcia i sprawdzać je co jakiś czas. Niektóre zasilacze
mają 3 lata gw, ale to wszystko. Poniżej zaproponowałem Ci zasilacze
delty. Delta produkuje dla chiefteca i są to porządne sprzęty, a jak
się zepsuje to nie będzie szkoda za taką cenę.

> lepiej wybierać zestawy ze zintegrowaną kartą graficzną lub dźwiękową
> czy nie?(zintegrowana=wtopiona w płytę główną[dobrze rozumiem?])

Jeśli muzyki słuchasz na głośniczkach typu 5W na kanał, to bez różnicy.
Jeśli masz już coś w stylu 2 drożnych satelitek + suboffer to lepiej
kupić jakiegoś używanego sound blastera z allegro, nie mówiąc o
lepszych głośnikach.

Co do grafiki, to nawet ja używam integry z nvidii 6150SE. Nie narzekam,
przedtem miałem GeForce 4MX i wydajność podobna :). Tylko przy grach
przegrzewa mi się chipset, musiałem wentylatorek domontować.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur