Re: pecet na 2 ;)

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Tue 14 Oct 2008 - 13:34:11 MET DST

Dnia Tue, 14 Oct 2008 13:19:20 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

> Kwestia definicji "potrzebności". Pewnych rozwiązań się nie rozważa, gdy
> są niepopularne.

Proponuję więc tą kwestię zostawić.

> Oczywiście. I musimy wówczas mieć np. dwie licencje na oprogramowanie.

Bo ponieważ? Do przechowywania na dysku/udziale sieciowym danych
potrzebujesz licencji na oprogramowanie tworzące te dane?

> Wydaje Ci się tylko, że jest to taka rzeźba, bo jest to mało popularne.
> I naprawdę jeden mocny komputer wykorzystywany czasami 'do oporu', to
> jednak dużo niższy koszt niż dwa mocne komputery.

Teoretycznie tak, ale większość zadań polegających na długotrwałych
obliczeniach to chyba jednocześnie zadania nie wymagające interakcji z
użytkownikiem - można je włączyć korzystając z przełączania użytkowników i
zostawić niech sobie mielą procesorem.

> No niestety. Kolejny skutek absurdalnych regulacji prawnoautorskich.

Zapewne.

> Mam wrażenie, że "kombinatoryka" nie jest tu właściwym słowem. :-P

Jeśli potraktować je dosłownie to oczywiście nie jest :)

(To tak, jak Mistrz Lem komputer kąpielowy nazwał kąputerem :)

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Be Quiet BQT E5-350W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX