Re: upgrade

Autor: sylwia <sylwia.s_at_gmx.at>
Data: Sun 12 Oct 2008 - 13:14:02 MET DST

Michal Lukasik schrieb:

> Do tych zastosowań nie potrzebujesz tak mocnej grafiki jak wymieniłaś.
to sa jedne z tanszych kart jakie moge teraz kupic, dlatego je
wymienilam, poza tym np Geforce 8500gt kosztuje tyle samo co np 7300..
z radeona zrezygnuje bo jak wspomnialam potrzebuje za duzo pradu
(przynajmniej porownujac specyfikacje).

> Co do wyboru MB to zależy czy masz jakieś dodatkowe karty rozszerzeń np.
> na PCI.

w sumie chyba nie bede potrzebowala zadnych...

> Co do CPU to do renderowania przydałby się jakiś mocny - ilość rdzeni też
> ma tu znaczenie - więcej nie koniecznie będzie oznaczać lepiej. No
> i zależeć też będzie od wersji oprogramowania, którego używasz, tj. czy
> potrafi je (dodatkowe rdzenie) wykorzystać. Tu właściwej odpowiedzi
> mogliby udzielić Ci ludzie, którzy zajmują się tym na co dzień a tych na
> tej grupie raczej mało, choć pewnie ktoś się znajdzie.

na pewno bedzie to procesor dwurdzeniowy, cztery rdzenie kosztuja poki
co troche za duzo.. chcialabym sie z tym upgradem zmiescic w granicach
150-200 eu. na razie kandydatami sa E5200 lub Athlon 5000+ (jak
wspomnialam amd nigdy nie uzywalam i nie wiem). i mam nadzieje ze te
procesory (+ dodatkowe 2 gb pamieci) pozwola mi uzyskac nieco lepsza
wydajnosc w porownaniu z obecym zestawem (ponizej).

> Jaką kartę GFX używasz teraz, albo lepiej napisz jaką konfigurację
> komputera masz teraz i co Ci w nim przeszkadza tj. w jakich sytuacjach
> doskwiera Ci brak mocy?

teraz mam radeona 9550 i Pentium IV 3ghz. brak mocy doskwiera mi
szczegolnie w photoshopie, wszystko trwa straaasznie dlugo (obrobka
zdjec 8mpx)..

> Umów się ze mną na kawę. ;D

propozycje oczywiscie w ramach tematu ;) kawa to chyba ntg :)

pozdrawiam, sylwia