Re: upgrade

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 11 Oct 2008 - 23:30:37 MET DST

Dnia 11.10.2008, sylwia napisał(a):

> [...]
> 2d, sporadycznie prosta scenka w 3ds max. System Vista. Zadnych gier.
> Czasami jakis film (na 24").

> I chcialabym zeby byl cichy i wzglednie malo "pradozerny"..
>
> Poki co wyszukalam sobie:
> 1. Asus P5Q-EM + jakies pentium...
> 2. Asus P5QL Pro + jakies pentium + pasywna grafika: Gigabyte geforce
> 8500gt 256mb albo Asus Radeon 3650 512mb, z tymze z opisu wynika ze ten
> Radeon potrzebuje ok 80 Watt, to chyba troche duzo (think)...
> 3. MSI K9AG Neo2-Digital, 690G + jakis amd, ale amd nigdy nie mialam i

Do tych zastosowań nie potrzebujesz tak mocnej grafiki jak wymieniłaś. Do
wszystkich wystarczy coś "lekkiego" o małym zapotrzebowaniu na prąd, choć
do filmów nie zaszkodzi, choć nie jest wymagany ze względu na mocny CPU,
jakiś akcelerator AVIVO (ATI/AMD) czy PureVideo (nVidia) i do tego
oprogramowanie wykorzystujące te technologie (ciężko o takie darmowe, choć
nie jest to niemożliwe). Do 3Dmaksia możnaby pokusić się o Quadro (nVidia)
czy FireGL (ATI/AMD), ale to też kwestia tego czy często z niego
korzystasz.

Co do wyboru MB to zależy czy masz jakieś dodatkowe karty rozszerzeń np.
na PCI.
Co do CPU to do renderowania przydałby się jakiś mocny - ilość rdzeni też
ma tu znaczenie - więcej nie koniecznie będzie oznaczać lepiej. No
i zależeć też będzie od wersji oprogramowania, którego używasz, tj. czy
potrafi je (dodatkowe rdzenie) wykorzystać. Tu właściwej odpowiedzi
mogliby udzielić Ci ludzie, którzy zajmują się tym na co dzień a tych na
tej grupie raczej mało, choć pewnie ktoś się znajdzie.

Jaką kartę GFX używasz teraz, albo lepiej napisz jaką konfigurację
komputera masz teraz i co Ci w nim przeszkadza tj. w jakich sytuacjach
doskwiera Ci brak mocy?

Umów się ze mną na kawę. ;D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/