Jakie skutki blednego wgrania BIOSu ?

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Tue 19 Aug 2008 - 21:10:49 MET DST

Witam
Po raz pierwszy w swojej pracy z komputerami jestem zmuszony uaktualnic
BIOS, ze wzgledu na BSODy spowodowane najprawdopodobniej przez nienajlepsza
wspolprace mojej plyty glownej ASUS P5Q-E z pamieciami firmy Mushkin.
Problem dotyczy bledu STOP: 0x0000001e podczas przelogowywania uzytkownikow
w Viscie Ultimate x64. Pozatym nowsze BIOSy tej plyty posiadaja poprawione
funkcjonowanie niektorych elementow komputera (w tym 6 EPU). Update'u chce
dokonac przez EZ FLASH z poziomu obecnego BIOSu (605). Mam w zwiazku z tym
kilka pytan co by sobie klopotu nie narobic gdyby nowy BIOS okazal sie "nie
halo".
1. Jak zgrac obecny BIOS by moc do niego wrocic "na wszelki wypadek". W EZ
Flash widzialem opcje "Backup"- to to? Czy pozwala ona wybrac miejsce gdzie
chce zachowac kopie (HDD, Pendrive)?
2. Mam nagrane dwie wersje nowszych BIOSow na pendrive'a.Czy EZ Flash
pozwoli mi wybrac, ktory chce zainstalowac, czy sam wybierze nowsza wersje?
3. Poniewaz naczytalem sie w tym watku duzoo roznych problemach z niektorymi
wersjami to waham sie pomiedzy v.1201 i v.803 ze strony ASUSa. Poniewaz
zdarzaja mi sie pod systemem bledy zwiazane z pamiecia typu "1e" przy
przelogowywaniu to chcialbym od razu wgrac nowszy BIOS. Czy zatem po wgraniu
nowszej wersji, w przypadku gdyby okazala sie niestabilna mozna wg tej samej
procedury wgrac wersje stabilniejsza (803), czy nie bedzie problemow?
4. W kompie nie mam w ogole FDD. Czy zatem chcac uzyc pendrive'a jako
nosnika pliku *.ROM musze go ustawic by byl wykrywany jako "floppy" czy
bardziej jako "Forced floppy" i czy musi byc ustawiony jako narzedzie
bootujace, czy nie ma to wszystko znaczenia?
5. Czy gdyby flashowanie sie nie powiodlo mozna jakos uratowac
funkcjonowanie komputera czy tylko serwis? Czy po nieudanym flashowaniu
mozna wejsc do poprzedniego BIOSu, czy wtedy trzeba uzywac startu z
dyskietki czy juz tylko programator? Jak sie przed ta sytuacja zabezpieczyc
i czy da sie tu jakos przywrocic dzialanie plyty w domowych warunkach?

Prosze o porady.
Pozdrawiam
Paweł