Re: Neostrada podzielona do stacjonarki po kablu i po wifi do 2 notebooków

Autor: Maciek - Wally <kolul_at_o2.pl>
Data: Tue 19 Aug 2008 - 21:14:29 MET DST

Kilis pisze:

> A co to ta "n"-ka?
> Rozumiem że to jakiś nowy standard, ale czy ważny?

http://pl.wikipedia.org/wiki/802.11n#802.11n

Co do zasięgu się nie wypowiem, bo nie testowałem w praktyce.

Ale jeżeli chodzi o wyższą prędkość to IMHO dla Twoich potrzeb nie
warto. Oferowane przez standard "g" (802.11g) 54Mbit/s to i tak o wiele
więcej niż wynosi przepustowość oferowanych łączy ADSL - zapewne będzie
tam śmigać jakaś Neostrada (czy też produkt konkurencji), max 6Mbit/s,
także wystarczy. Wyższą prędkość odczułbyś tylko przesyłając pliki z
komputera na komputer wewnątrz własnej sieci. Do takich zastosowań jakie
napisałeś (tylko 3 kompy, sieć w domu) nie potrzeba jakiegoś mocno
zaawansowanego sprzętu. Wystarczy coś, co jest niezawodne, stabilne i
oferuje przyzwoity zasięg (w zależności od powierzchni Twojego
domu/mieszkania, rodzaju ścian i setek innych warunków :/) a jakieś
"fajerwerki" raczej mało się przydadzą. Zwróć też uwagę na
zabezpieczenia - WPA musi być obowiązkowo. Spróbuj jeszcze zapytać na
alt.pl.neostrada, tam siedzi sporo ludzi którzy przerobili już w
praktyce różne modele ruterków ;) Chociaż ta grupa też jest ok ;)

--
Maciek