Re: Modernizacja starego komputera - prośba o poradę

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Mon 18 Aug 2008 - 00:13:48 MET DST

Doc pisze:

> Zostawiam:
> - dysk twardy Seagate Barracuda ATA IV ST340016A

Nie warto, jako dysk systemowy bedzie spowalniał cały komputer.

> - obudowę minitower z zasilaczem FEEL 400ATX

Zasilacze FEEL słyną z psucia sie jeśli podłącza sie pod nie większy od
50% pobór prądu. inaczej mówiąc zmień na coś nawet 350W ale
solidniejszej konstrukcji.

> Kupuję:
> - Procesor. Intel Pentium Dual Core E2180 2.0GHz. Wybór Intela nie podlega
> dyskusji, zmiana jedynie rodziny lub taktowania, ale ten jest chyba
> otymalny pod względem cena/wydajność.

Czy optymalny to nie wiem. ale skoro masz taki komputer który miał 40GB
dysk to znaczy ze procesor w nim siedział też nie za ciekawy i ten
bedzie dobry.

> Moje największe wymagania co do płyty głównej to możliwość podłączenia
> starego dysku ATA i CD-RW,

Podłączysz, bo na większości jest jeszcze jedno złącze ATA na 2 napędy.
ale proponuję przejść z Dyskiem na SATA zwłaszcza ze mamy gigabajty za
grosze.

> obecność zwykłego PCI

Jedno zawsze powinno być.

(czy do PCI-E można
> włożyć kartę PCI ?),

nie.

> karta sieciowa 1Gb (lub jeszcze więcej PCI bo mam też
> taką zewnętrzną i moge ją włożyć zamiast zintegrowanej)

Po co ci karta 1GB jak ten dysk nie osiągnie więcej jak 200Mbps?
Na płytach głównych już w większości jest 1Gigabit.

> - RAM. Kingston albo Goodram DDR2 667MHz. Myślę, że 2GB wystarczy, chociaż
> zastanawiam się czy nie dołożyć do 4GB - maksimum płyty głównej.

Póki ram tani to bierze, jak bedzie szło DDR3 to bedzie drożał.

> No i zastanawiam się nad systemem MS Vista żeby wykorzystać 64bit
> procesora. Tylko którą wersję wybrać? Do tej pory nie myslałem o Viście,
> za kolorowa na mnie. Ale skoro XP 64bit jest tylko po angielsku to może
> lepiej Viste (komp użytkują też moi rodzice i im angielski będzie
> przeszkadzał)?

przy 64bitach mogą być problemy ze sterownikami do starego sprzętu.
upewnij sie zenie masz nic starego i masz dostęp do 64bitowych sterowników.