Modernizacja starego komputera - prośba o poradę

Autor: Doc <docentos13_at_wp.pl.na.pohybel.spamerom>
Data: Sun 17 Aug 2008 - 23:27:23 MET DST

Witam,

Postanowiłem lekko zmodernizować starą stacjonarkę używaną głownie do
internetu (www i poczta przez Neo), prac biurowych (Word, Excel),
oglądania zdjęć, prostych gier. Teoretycznie stara konfiguracja do takich
zadań jest OK, ale jak się człowiek przyzwyczaił do lepszego w pracy to go
strasznie drażni powolność starego kompa :)

Modernizacja ma być bardzo budżetowa i ograniczyć się do wymiany
procesora, płyty głownej i pamięci RAM.

Zostawiam:
- dysk twardy Seagate Barracuda ATA IV ST340016A
- napęd CD-RW Lite-On LTR-52246S
- obudowę minitower z zasilaczem FEEL 400ATX

Kupuję:
- Procesor. Intel Pentium Dual Core E2180 2.0GHz. Wybór Intela nie podlega
dyskusji, zmiana jedynie rodziny lub taktowania, ale ten jest chyba
otymalny pod względem cena/wydajność.

- Płyta główna. Osobiście myślałem o Intelu, ale sprawdziłem kilka
gotowych konfiguracji, przeczytałem trochę ostatnich postów na grupie i
skłaniam się już ku Gigabyte. I tu mam raczej trudny wybór między:

GA-G31M-S2L
GA-G31M-S2
GA-G31MF-S2
GA-EG31MF-S2

GA-73PVM-S2
GA-73PVM-S2H

Moje największe wymagania co do płyty głównej to możliwość podłączenia
starego dysku ATA i CD-RW, obecność zwykłego PCI (czy do PCI-E można
włożyć kartę PCI ?), karta sieciowa 1Gb (lub jeszcze więcej PCI bo mam też
taką zewnętrzną i moge ją włożyć zamiast zintegrowanej)

- RAM. Kingston albo Goodram DDR2 667MHz. Myślę, że 2GB wystarczy, chociaż
zastanawiam się czy nie dołożyć do 4GB - maksimum płyty głównej.

No i zastanawiam się nad systemem MS Vista żeby wykorzystać 64bit
procesora. Tylko którą wersję wybrać? Do tej pory nie myslałem o Viście,
za kolorowa na mnie. Ale skoro XP 64bit jest tylko po angielsku to może
lepiej Viste (komp użytkują też moi rodzice i im angielski będzie
przeszkadzał)?

Jakby ktoś w to zerknął i dał swoje komentarze lub zaproponował coś innego
to będę wdzięczny.

Pozdrawiam,

--
mgr inż. Doc, docentos13@wp.pl.na.pohybel.spamerom
Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...