Re: Modernizacja starego komputera - prośba o poradę

Autor: Doc <docentos13_at_wp.pl.na.pohybel.spamerom>
Data: Mon 18 Aug 2008 - 08:52:36 MET DST

Osadnik naskrobał(a):

> Nie warto, jako dysk systemowy bedzie spowalniał cały komputer.

Modernizacja jest bardzo budżetowa. Zdaję sobie sprawę, ze to będzie
wąskie gardło. Ale nie potrzebuję wiekszej pojemności a w szafie mam już
pełno starych komponentów które starczą na zrobienie drugiego kompa. Puki
coś działa wolę to wykorzystywać. W przyszłości może wymienię na SATA, ale
to będzie raczej za rok lub dwa.

> Zasilacze FEEL słyną z psucia sie jeśli podłącza sie pod nie większy od
> 50% pobór prądu. inaczej mówiąc zmień na coś nawet 350W ale
> solidniejszej konstrukcji.

Jw., czyli podejście budżetowe. A zasilacz jest w sumie nówka bo
wymieniałem po padzie starego jakiś rok temu. Działa dobrze. Nie
sprawdzałem poborów mocy, ale nowa konfiguracja chyba mniej weźmie. W
starej mam oddzielnie grafikę, karte sieciową, kartę dźwiękową, karte
rozszerzeń USB. To wszystko wypada na płytę główną więc IMO z tego względu
powinien też spaść pobór mocy. No chyba, że nowy procesor bedzie brał
znacznie więcej niż stary Celeron 433.

> Jedno zawsze powinno być.

Powinno. Ale sprawdzając różne płyty parę razy mi brakowało. Wyglądało to
na błąd w opisie, ale różnie to bywa.

> Po co ci karta 1GB jak ten dysk nie osiągnie więcej jak 200Mbps?
> Na płytach głównych już w większości jest 1Gigabit.

Bo drugi komp do którego ten będzie podłączony sma taką. Bo nawet jeżeli z
dysku jest tylko 100Mbps (wg specyfikacji, tryb UDMA 5) to bym nie chciał
dławienia na sieci. Bo mimo, że to konfiguracja budżetowa to chciałbym aby
była odrobinę perspektywiczna.

> Póki ram tani to bierze, jak bedzie szło DDR3 to bedzie drożał.

> przy 64bitach mogą być problemy ze sterownikami do starego sprzętu.
> upewnij sie zenie masz nic starego i masz dostęp do 64bitowych sterowników.

Jak nie 64bit to czy jest sens brać więcej niż 2GB RAM?

Pozdrawiam,

--
mgr inż. Doc, docentos13@wp.pl.na.pohybel.spamerom
Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...