Re: Modernizacja starego komputera - prośba o poradę

Autor: sysss <sylska_at_gmail.com>
Data: Mon 18 Aug 2008 - 14:16:22 MET DST

Siema,

> - Procesor. Intel Pentium Dual Core E2180 2.0GHz. Wybór Intela nie podlega
> dyskusji, zmiana jedynie rodziny lub taktowania, ale ten jest chyba
> otymalny pod względem cena/wydajność.
Optymalny cena/wydajność to byłby E1200 (też 65nm Dual Core, mniejszy
cache L2 niż w E2180 ale tego raczej nie poczujecz w soich
zastosowaniach, częstotliwość pracy E1200 to 1,6GHz ale po
przestawieniu w biosie FSB z 800MHZ na 1066Mhz bezproblemowo otrzymasz
2,1GHz na procku)
E2180 min.170zl
E1200 min.115zł

> - Płyta główna. Osobiście myślałem o Intelu, ale sprawdziłem kilka
> gotowych konfiguracji, przeczytałem trochę ostatnich postów na grupie i
> skłaniam się już ku Gigabyte. I tu mam raczej trudny wybór między:
>
> GA-G31M-S2L
> GA-G31M-S2
> GA-G31MF-S2
> GA-EG31MF-S2
>
> GA-73PVM-S2
> GA-73PVM-S2H
Wziąłbym po prostu najtańszego Gigabyta na G31 czyli GA-G31M-S2L (ma
wszystko to czego potrzebujesz od płyty głównej - m.in. możliwość
podłączenia 2-ch urządzeń ATA, 1 Gb ethernet, 2-a złącza PCI)
GA-G31M-S2L min.125zł

> - RAM. Kingston albo Goodram DDR2 667MHz. Myślę, że 2GB wystarczy, chociaż
> zastanawiam się czy nie dołożyć do 4GB - maksimum płyty głównej.
2GB zapewne wystarczy, ale weź DDR2 800MHz (cena praktycznie ta sama
co 667MHz ale 800-setki mogą przydać się przy lekkim podkręceniu
procka na chipsecie G31)
2GB DDR2 ok.90zł

> No i zastanawiam się nad systemem MS Vista żeby wykorzystać 64bit
"stare" , dobre XP styknie

Pozdro.