wybór poczciwego notebooka 17" - wnioski z oględzin organoleptycznych

Autor: Dawidus <dawidus_at_(niespamuj)wp.pl>
Data: Sun 17 Aug 2008 - 00:31:39 MET DST

Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek bo mój poprzedni ... nie wiem czy jest
jeszcze czytany :-)))

Mam zamiar zakupić notebooka.
Ma on pracować głównie w domu i zastąpić desktopa.
Dlatego jego mobilność jest dla mnie mniej istotna. Będzie wożony tylko
czasami.Wobec tego chcę kupić duży z matrycą 17".

Moje założenia to :

Core 2 Duo
minimum 2 GB RAM
grafika sprzętowa niezintegrowana i ze swoją pamięcią mile widziana
chociaż nie grałem i grać nie będę !!!)
HDD minimum 200 GB
Bluetooth
mile widziana kamerka (nie konieczna)
Tuner TV w ASUSach kusi :-)))

solidność,
niezawodność,
wytrzymałość,

No iiii.....
Byłem w Media Markt (Gdańsk) zobaczyć notebooki organoleptycznie - tam
kicha. Taki sklep a
sprzętu jak po wojnie. Prawie nic. i nic z 17" - tylko jakis sony za 4800
PLN. Porażka.
Pojechałem do Electro World. No i tu dużo więcej sprzętu. Są 17". Są ASUSy,
Są Toshiby i HP i DELL i inne.
No i wnioski z organoleptycznych badań:

Dell - kobiecy kolorek - cały srebrny - nie cierpię. Wykonanie - design
okropny. Jakiś jajowato zaokrąglony itp.
HP ( w media każdemu HP i Acerowi brakowało klawiszy) brzydki - fortepianowy
lakierowany panel LCD - obudowa (ramka).
Toshiba (seria 300)- ło matko.
Jak go zabaczyłem to się przeraziłem. Mozna by się szkolić na młodego
detektywa. Patrząc pod każdym kątem widziałem odciski palców wszystkich
mieszkańców 3 miasta i okolic !!!
Stylistyka dramatyczna.
Głośniki wyglądaja jak w zabawce - pod jakąś kilko-dziurkową kratką z plexi.
Noteebok do postawienia i pucowania szmatką. Nie do dotykania. Porażka
ogromna i wielki minus dla Toshiby za użytkowość !!!!!!

Asus.
W/g mnie jedyne ładne notebooki. Gustowna matowa obudowa w barwach grafitowo
czarnych. Na oko bardzo przyzwoite wykonanie.

I co teraz.?

W ogóle to naszło mnie ciekawe rozważanie: energochłonność sprzętu.
Noteebok 17 " C2D 2.0 GHz pobiera w szczycie max ok. 80 W a domowy - tyle co
zasilacz + monitor ( w szczycie prawie 0,5 kW !!!!!!!!!!! ) - ło matko.
To przemawia za notebookiem :-)))

Think green :-)))

co sądzicie o poniższych modelach ?
co byście radzili? :

http://www.znak.pl/index.php?cid=272&scid=2416&prid=notAsuA7SN-7S006C

http://www.znak.pl/index.php?cid=272&scid=3180&prid=notAsuF7SE-7S109C - w
esc 3099 PLN ( ten notebook to mój lider :-) )

http://sklep.vobis.pl/oferta/notebooki/tft_17/875546_notebook_asus_f7e.aspx

jest też taka wersja asusa 109 ( uboższa i biedniejsz ale ...
http://www.ceneo.pl/1677064s za 2500 PLN

http://www.ceneo.pl/1550564

Przy okazji parę pytań do znawców materii:
Czy to prawda, że notebooki z grafiką zewn. zrą więcej prądu?
Czy grafika zintegrowana zwalnia komputer?
Widać to w normalnej exploatacji ( filmy DVD, internet, fotki, filmiki - nie
gry! ) ???
Czy jest odczuwalna duża różnica w pracy procków dual core / duo core i duo
2 core w domowych zastosowaniach???

Może coś doradzicie.
Jak napisałem, notebook nie będzie służył do grania.

Przepraszam i pozdrawiam, Dawid