Re: Montaz monitora na scianie - uchwyty

Autor: Tom01 <biuroo-przez-jedno-o_at_mastiff.pl>
Data: Sun 10 Aug 2008 - 19:47:16 MET DST

Irokez pisze:
> Mam nadzieję, że w takim razie ten monitor będzie taki sam a może lepszy
> niż te z polskiej dystrybucji, tak samo jak proszki na polskę vs.
> niemcy, płyny do prania polska vs. niemcy, samochody na polskę vs.
> niemcy itp. Niestety ale jeżdząc do niemiec i kupując tam produkty nadal
> twierdzę, że na nasz rynek serwowane są gorsze produkty za wyższą cenę.
> Co widać nawet przy tym monitorze, Niemcy mogą kupić za 1800 a my za
> 2400? No cóż... w końcu bogaty naród jesteśmy no nie?

Na tym towarze nie ma narzutów 25%. Przecież niemiecki dystrybutor to
nie dobry wujek, który oddaje towar za darmo, albo dopłaca do interesu.
Faktem jest że przy dużych różnicach cen, trzeba włączyć czerwoną
lampkę, bo jest w tym jakaś przyczyna.

Cała sprawa rozbija się o różne specyfiki rynków w różnych krajach. W
Niemczech, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, jest mocno rozbudowany
rynek wielkich sieci detalicznych. Coś a'la Vobis x 10. Duży udział
takich akurat podmiotów w rynku, plus markety, powoduje, że importer
zamawia w Japonii monitory tańszych sortów. Mniej wymagający rynek. W
Polsce taki segment rynku w zasadzie nie istnieje. Sprzedaje się
monitory skrajnie tanie, lub wyższej klasy. Wówczas najczęściej w
firmach specjalistycznych. Statystycznie monitor jest dla polaka 4x
droższy niż dla niemca. Klient trudniejszy, bardziej wymagający. Polski
dystrybutor, od paru lat buduje w naszym kraju rynek dla Eizo, jako
produktów wysokiej jakości. Słowo jakość, ma się kojarzyć z Eizo. Z
fabryki jedzie wyłącznie sort najlepszy, niestety najdroższy. Skutek
jest taki, że awaryjność Eizo z DE i UK widać. Zdarza się wadliwy tak
samo często jak np w Samsungach. Pozornie, te same monitory, z polskiej
dystrybucji, mają awaryjność mniejszą o dwa rzędy wielkości. Dodatkowo
problemem jest fakt, że filie zagranicznych sieci sprzedaży, a jest ich
w Polsce kilka, wypycha do nas to co nie poszło u nich, łącznie ze
zwrotami. Problem jest też w realizacji gwarancji. Ogólnoświatowa
gwarancja, jest oczywiście realizowana w Polsce, ale na innych zasadach,
niekorzystnych dla klienta.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!